توزیع بسته های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران دانش آموز در خراسان رضوی از تولیدات هنرمندان درباره جوانی جمعیت حمایت می‌شود حرم مطهر امام رضا (ع) گلباران می‌شود روایت یک بانوی نخبه از تجربه زندگی با چادر در آمریکا و ژاپن تست آمینوسنتز در دوره بارداری و هزینه بالای آن چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟ باید و نبایدهای تعامل با کودکان چاق انتشار جزئیات جدید از پرونده دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد نگاهی به زندگی و خدمات مادر علم زنان و مامایی ایران ویدئو | فراخوان ثبت نام بیمه اجتماعی رایگان ویژه مادران صادر شد + لینک ثبت نام سرطان تخمدان؛ یکی از علل شایع مرگ و میر زنان نقش مهم ماما در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان ویدئو | گفتگوی آزاد با دختران در خودرو ون پلیس زنان با ورزش در میانسالی می‌توانند سال‌های بدون فعالیت خود را جبران کنند چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟ گذری بر تاریخ مامایی در ایران | قصه قابله روسی در مشهدِ یک قرن پیش ۱۵ هزار زوج مشهدی امسال در طرح «باهم» ثبت‌نام می‌شوند
سرخط خبرها
پرسش‌های حقوقی بانوان| راهکار ازدواج با مردی که مهریه را قبول ندارد

پرسش‌های حقوقی بانوان| راهکار ازدواج با مردی که مهریه را قبول ندارد

  • کد خبر: ۲۱۶۰۴۵
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
در این مطلب به پرسش‌های حقوقی مخاطبان عزیز شهرآرانیوز توسط کارشناس حقوق پاسخ داده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دختری ۳۰ ساله هستم با شخصی آشنا شدم برای ازدواج. ایشان اصلا مهریه را نمی‌پذیرد، اما گفته است هر حق و حقوق دیگری را قبول دارد. می‌خواهم بدانم با توجه به علاقه اینجانب به ازدواج چه می‌شود کرد؟ 

تمامی حق و حقوقات مالی مربوط به زوجه حتی اگر در سند ازدواج نوشته نشود، به وی تعلق می‌گیرد، اما در مورد مهریه اگر توافق بر عدم تعیین مهریه باشد، باز هم زن مستحق مهرالمثل خواهد بود. مهرالمثل مهریه‌ای است که بر حسب عرف و عادت و با توجه به وضع زن از لحاظ سن، تحصیلات، موقعیت خانوادگی و اجتماعی و ... با در نظر گرفتن مقتضیات زمان و مکان معین میگردد و زن می‌تواند در صورت عدم تعیین مهریه در ازدواج دائم آن را تقاضا نماید.

حکم قطعی طلاق از طرف مرد صادر شده و ایشان برای مهریه تقاضای اعسار دادند، آیا من می‌توانم در این زمان تقاضای اجرت المثل دهم؟

در صورتی که نسبت به حق و حقوق مالی از جمله اجرت المثل در حکم طلاق تصمیمی گرفته نشده باشد، امکان اقامه دادخواست برای مطالبه آن وجود دارد.

من یک زن خانه دار هستم به دلیل اختلافات خانوادگی می‌خواهم قبل از جدایی از مشاوره رایگان استفاده کنم آیا وکیل و مشاور رایگان وجود دارد؟

بله می‌توان از مشاوره‌های معاضدتی کانون وکلا و دادگستری استفاده کرد که کاملا رایگان هستند.

برخلاف قوانین ساختمان یکی از مالکان خانه اش را به فردی اجاره داده است که امنیت خانواده‌ها را از بین برده راه حل قانونی برای رفع این مشکل چیست؟

پیشنهاد می‌شود ابتدا با جلسات مربوط به مدیریت ساختمان مسئله حل شود در غیر این صورت ساکنین و مدیر ساختمان می‌توانند برای برطرف شدن این مشکل همگی به طرفیت شخص خاطی دادخواست ثبت نمایند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.